Skip to content Skip to footer

Reklama internetowa

Internet jest obecnie jednym z najskuteczniejszych narzędzi reklamy, zwiększania zasięgu oraz pozyskiwania nowych klientów. Z powodzeniem zastąpił przydrożne bilbordy, kolorowe banery, reklamę w prasie, a nawet w radiu czy telewizji. Można powiedzieć, że życie przeniosło się do sieci: kontakty towarzyskie, zakupy, nauka, a nawet oglądanie filmów czy słuchanie muzyki.

Reklama sponsorowana w Internecie


Reklama internetowa przybiera różną formę i postać. Do najbardziej popularnych działań reklamowych w Internecie należą linki sponsorowane Google Adds oraz bezpłatne, za które odpowiada pozycjonowanie stron internetowych (SEO).
Reklama płatna w najpopularniejszej wyszukiwarce Google polega na wyświetlaniu reklam tekstowych, a płatność odbywa się w oparciu o liczbę kliknięć użytkowników. Dzięki temu ta forma reklamy jest całkowicie mierzalna i w łatwy sposób można ocenić jej skuteczność np. poprzez zdobycie nowych klientów. Inne formy linków sponsorowanych przybierają formę ilości wejść na stronę czy podjęcia określonej akcji, np. zakupu produktu.

Reklama banerowa


Reklama banerowa nazywana jest inaczej reklamą display. Banery graficzne mogą być wyświetlane na dowolnych stronach i mogą być skierowane do ściśle sprofilowanej grupy odbiorców. Profil odbiorcy klient zazwyczaj ustala ze reklamodawcą (tutaj możliwości są niemal nieograniczone). Można profilować ze względu na wiek, płeć czy rodzaj wykonywanej pracy. Marketing internetowy bazuje na bardzo szczegółowej historii, która gromadzona jest na temat użytkowników właśnie w sieci.
Banery typu dispaly przekierowują odbiorców na zewnętrzne witryny internetowe, gdzie jest możliwość dowiedzieć się więcej o produkcie czy usłudze lub skontaktować się w firmą.

Reklama w serwisach społecznościowych (Facebook, Instagram)


Serwisy społecznościowe to miejsca w Internecie, które są najczęściej odwiedzane przez osoby dorosłe i młodzież. Skumulowanie reklam w tym właśnie medium jest jednym z najefektywniejszych sposobów pozyskania nowych klientów, zaoferowania produktu czy usługi. Poprzez media społecznościowe można dotrzeć do osób tam, gdzie spędzają oni najwięcej czasu.
Reklamę można różnicować w zależności od wieku, płci, zainteresowań czy nawet stanu cywilnego czy rodzaju odwiedzanych sklepów. Przebywanie w mediach społecznościowych dostarcza zdecydowanie najwięcej wiadomości o użytkownikach i pozwala, aby reklama internetowa była skrojona na miarę.